Çin’den Dünyanın İlk Kuantum Telekomünikasyon Uydusu

Geçtiğimiz günlerde Micius adlı kuantum telekomünikasyon uydusu Çin tarafından uzaya fırlatıldı.

 

Çin'den Dünyanın İlk Kuantum Telekomünikasyon Uydusu

 

2030 yılında küresel olmak üzere kuantum telekomünikasyon ağı oluşturmayı amaçlayan Çin, bu hayali gerçekleştirmek için önemli bir adım olan kuantum telekomünikasyon uydusunu fırlattı.

Dünya üzerinden 500 km yükseklikte görevine başlayacak olan uydu kuantum fiziği yasalarına göre işlev gösterecek.

Micius’un en önemli özelliği ise her türlü siber saldırıya karşı sağlam durabilmesi. Yani bir nevi ‘hacklenemeyen uydu’ konumunda olacak Micius’un yapımı için Çin’in 100 milyar dolardan fazla para harcadığı söyleniyor.

 

Author: Emirhan Dogan

Teknoloji / Sinema / Müzik / Web Tasarım / Yazar

Leave a Reply

